top of page

Om de wereld van magie binnen te kunnen komen, moet je de wereld van de spiritualiteit betreden

Ja lieve mensen, het is nu echt tijd dat we wakker worden uit onze illusionaire gecreëerde wereld. Je leest het goed....je leeft al heel lang een leven dat niet de jouwe is. Je hebt geleerd hoe je het systeem moet volgen. Het systeem creëert regels, normen en waarden. Het systeem ageert vanuit beperkingen, vanuit valse verwachtingen en valse schijn. Het systeem is gecreëerd door het ego. Het ego wil veiligheid, correctie schijnveiligheid. Het ego gelooft in feiten, correctie feiten bestaan niet. Het ego kijkt alleen maar heel oppervlakkig naar vorm, correctie vorm is maar een illusie. Waarschijnlijk denkt jouw ego nu van alles en dat manifesteert zich in bepaalde gevoelens en emoties in je lijf. Het ego weet heel goed hoe het jou niet in contact moet laten komen met de negatieve gedachten die het zelf denkt. Daardoor heb je 9 van de 10 keer niet door dat je negatief denkt en dat dat negatieve denken de wereld creëert die jij nu ziet. Het ego vertelt jou dat deze niet prettige wereld buiten jou toedoen om ontstaan is, dus dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent. Maar ik ga nu iets zeggen dat niet fijn zal aanvoelen. Het ego vindt het niet leuk om te horen.....maar willen wij deze wereld anders gaan zien en meer licht en liefde om ons heen gaan zien, dan zullen we naar onszelf moeten leren kijken en dan zullen we moeten leren toegeven (vanuit liefde) dat alles wat we om ons heen zien door onszelf gemaakt/ gecreëerd is. Allemaal hebben we aandeel aan wat er zich buiten ons afspeelt. Het ego wil geen verantwoordelijkheid nemen. En dat is wat jij moet leren doorzien. Het ego zal dat proberen om te buigen naar.....dus ik ben schuldig? Ook weer zo'n slim foefje van het ego. Alleen het ego kan schuldgevoelens ervaren. Degene die jij werkelijk van binnen bent voelt geen schuldgevoelens, want deze liefdesenergie weet dat dit een illusie is. Bedacht door het ego om zo niet de verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor situaties en voor het eigen lichaam. Je bent niet schuldig, maar je bent wel verantwoordelijk. En dat is iets heel anders. Daarbij ben je je er niet eens bewust van dat je verantwoordelijk bent. En daar ligt de kracht van het ego. Het ego weet hoe het jou in het onbewuste moet houden. Maar.......als jij gaat ademhalen naar je buik en jezelf even de tijd geeft om hier over na te denken, dan weet ik dat er ergens diep van binnen ook een ander besef opduikt. Het liefdeswezen dat jij in werkelijkheid bent, weet dat jouw enige verantwoordelijkheid is, om in te zien dat je al heel lang een vergissing begaat. Dat je al heel lang niet ziet wat de werkelijkheid is. En als je dat niet ziet, dan kun je ook niet schuldig zijn, toch? Maar jij bent wel verantwoordelijk voor deze vergissing. Als je deze vergissing namelijk gaat inzien, gaat er een nieuwe wonderbaarlijke wereld voor je open. Als jij de focus gaat verschuiven van ego, dus wie jij denkt te zijn, naar hoger zelf, datgene wat jij werkelijk bent, dan zal jouw leven nooit meer hetzelfde zijn. Jij gaat dingen zien en ervaren die je nooit voor mogelijk had gehouden. Iedereen om je heen verandert drastisch in positieve zin, je heelt van ziektes en je ziet en ervaart ineens overal overvloed. En daarvoor hoef je niet hard te werken, daarvoor hoef je niet je best te doen. Je moet alleen maar de beslissing gaan nemen dat je jezelf de mogelijkheid gaat geven om je hogere zelf echt te ontmoeten. Je moet dus gaan geloven dat dit werkelijk zo kan zijn. Zonder dit geloof, blijf je zien wat je altijd zag en blijf je krijgen wat je altijd kreeg. Hard werken en je best doen is tien keer makkelijker dan geloven dat je een spiritueel wezen bent dat uit louter liefde bestaat en daardoor alles in liefde kan manifesteren. En dat is wat wij in werkelijkheid zijn.


Waarom weet ik dat. Omdat ik dat mocht ervaren toen ik kanker kreeg. Via mijn hogere zelf heb ik mijzelf kunnen genezen en weet ik nu vanuit het diepst van mijn kern dat ik gezond ben. Ik begreep dat ik de kanker zelf had gemanifesteerd. Ik nam er meteen de verantwoordelijkheid voor. Dit omdat ik de vergissing begreep die ik jarenlang had gemaakt. Ik dacht jarenlang dat ik dat fysieke mens was dat hier kwam om te doen wat er van haar werd verwacht. Mij netjes gedragen naar de regels van de wereld, naar school gaan, presteren en huisje boompje beestje creëren. Dus het geluk buiten mij zoeken. Dat doet het ego namelijk. Ik leefde niet voor mezelf. Ik leerde niet te voelen wat ikzelf eigenlijk belangrijk vind. Ik deed wat ik dacht dat hoorde. Ik leefde niet voor mezelf....ik leefde naar de maatstaven van anderen. Daarnaast ben ik zo empathisch, dat ik doorgaans ook altijd eerst aan anderen dacht. Want dan ben je een goed mens, toch???!!!! En dat is het meest toxische dat wij hoog gevoelige empathische mensen in deze maatschappij leren. Dat we goed moeten zijn voor anderen ten koste van onszelf. Naar mijn inziens is deze gedachte, deze overtuiging de boosdoener voor veel ziekten, waaronder kanker. Want dit soort gedachten creëren juist schuldgevoel. Heel slim bedacht van het ego. Het ego heeft niet door dat het zichzelf op deze manier vernietigt. Want dat was ik aan het doen. Kanker is naar binnen gekeerd schuldgevoel. Schuldgevoel zorgt ervoor dat je niet de verantwoordelijkheid neemt over je eigen leven. Want vanuit schuldgevoel blijf je maar voor anderen kiezen, om dat rot gevoel kwijt te kunnen raken. Terwijl de gedachte dat je voor anderen moet kiezen juist voor schuldgevoel zorgt. Begrijp je mij nog....ja het is een heel vernuftig spelletje. En dat spelen we al decennia lang. Ik observeer mezelf en de mensen om mij heen nu al 5 jaar heel nauwkeurig. En ik zie dat we allemaal in de war beginnen te raken. Gelukkig maar. Als er verwarring begint op te treden dan komen er scheuren in de denkwijze van het ego. Dat is ook de bedoeling. Dan kunnen we wakker worden en gaan inzien dat de oorzaak van alle ellende binnen in ons begint. Ben je zo dicht bij je hogere zelf als ik destijds toen ik kanker had, dan kun je zelfs een ziekte zoals kanker zien als een mooi geschenk dat jou wil wakker maken en jou niet wil doden.


Ik wil geen boosheid creëren naar het ego toe, maar ik wil je wel bewust maken van het feit dat je weer in contact moet komen met je hogere zelf, zodat deze weer de regie kan overnemen. Het ego heeft nu de regie over jouw leven. De persoon die jij denkt te zijn is het ego. Het is gecreëerd uit angstgedachten. En deze gedachten zorgen voor een angstige en boze wereld. Alhoewel er ook geen boze wereld bestaat, alleen maar boze gedachten. Als wij leren om weer naar binnen te keren en in contact komen met ons hogere zelf, dan kunnen we in liefde de verantwoordelijkheid nemen over de situaties in ons eigen leven. Je kunt je boos maken en verdrietig maken over het leed in de wereld, maar begin liever met die boosheid en dat verdriet in jezelf op te ruimen. Je kunt dat leed alleen maar buiten jou zien, omdat het binnen in jou zit. Ruim je het van binnen op, dan zie je het ook niet meer buiten jou.

Je kunt boos en verdrietig zijn, omdat jouw kind jou bijvoorbeeld niet meer wil zien. Maar als je beseft dat jouw kind jou alleen maar laat zien dat jij boos en verdrietig bent omdat je jezelf niet serieus neemt, dan kun je gaan werken aan die oorzaak. 'Jezelf serieus gaan nemen' en dan wordt het contact met je kind vanzelf weer goed. Zo begreep ik ook toen ik kanker kreeg dat ik de oorzaak van de kanker moest gaan voelen en ervaren. Het is geen pech dat je kanker krijgt. Het is een liefdevolle wake up call. Jouw binnenste wil jou vertellen dat jij niet liefdevol met jezelf omgaat. Ik wil jou hiermee hoop geven als jij op dit moment bijvoorbeeld kanker hebt of een andere ziekte hebt of in een andere moeilijke situatie zit. Als jij de mogelijkheid wilt aannemen dat je een spiritueel wezen bent en niet simpelweg een mens van vlees en bloed, dan gaat de wereld van de wonderen open. Al is het voor jouw hogere zelf geen wonder als jij geneest. Jouw hogere zelf kent jou alleen maar als heel en wil jou dit weer laten voelen.


Lief mens....zet je hart open.....zet je hart open voor alle pijnlijke situaties in je leven. Laat de pijn toe in je hart. Accepteer wat er is en geef het aan je hart. Je hart staat in verbinding met je hogere zelf. Jouw hogere zelf weet hoe het emoties en pijn moet verwerken. Jouw ego snapt daar niks van. Ik weet nu uit ervaring dat het hart het krachtigste fysieke en ook energetische orgaan is als het om emoties en gevoelens gaat. En omdat wij mensen met heel veel pijn en verdriet en boosheid rondlopen, is het heel erg belangrijk dat wij ons hart weer gaan openstellen. Dan kan de liefde weer gaan stromen en dan kan er heling op alle fronten gaan plaatsvinden.


Wil jij deze wereld in stappen. Wil jij helen van allerlei situaties, zowel fysieke ziekten of pijnlijke jeugdtrauma's of anderszins. Neem gerust contact met mij op. Ik ondersteun jou daar graag bij. Ik heb zelf mogen ervaren hoe helend het is als je je openstelt voor jouw binnenwereld. Je leven wordt mooier, gelukkiger en liefdevoller. Je gaat meer kracht ervaren en daardoor kun je in de toekomst moeilijke situaties veel anders bekijken. Vorm blijft gewoon bestaan, maar jouw kijk erop wordt anders. Ik garandeer je dat. Ik kijk ook heel anders nu naar de ziekte kanker. Het voelt niet als een enge ziekte. Daardoor ben ik niet meer bang voor mijn lichaam. Ik durf te voelen wat zich in mijn lichaam afspeelt en ik ervaar het als een liefdevol signaal als iets van binnen niet goed voelt. Ik voel dat ik op liefdevolle wijze de regie heb en dat is zo'n fijn gevoel! Dat gun ik jou ook.


Wil jij in een hele mooie en helende omgeving 4 dagen met mij de diepte in? Wil jij jouw hogere zelf leren kennen? Wil jij het verschil gaan ervaren tussen jouw hogere zelf en het ego, zodat je in je dagelijkse leven steeds meer voelt dat je wel een keuze hebt en dat je niet hoeft te vechten? Dat je mag kiezen voor het voelen van liefde voor jezelf, ook al is je situatie of je lichamelijke conditie (nog) niet zoals je zou willen.

Dat je niet hoeft te vechten om de situatie of je lichaam te helen. Dat het er juist om gaat dat je het accepteert en toe laat, zodat jouw hogere zelf de oplossingen kan aandragen. Dat is wat ik jou gun! Je zult dan meer rust en geluk gaan ervaren. Je bent steeds minder afhankelijk van zogenaamd gezag buiten jou, omdat je zelf voelt wat goed voor jou is. Je handelt steeds meer van binnen naar buiten. Dit wil ik voor jou.


Daarom organiseer ik 7,8,9 en 10 februari een 4 daags retraite in Sauerland voor maximaal 4 personen. Met een klein clubje gaan we de diepte in, gaan we de oorzaak aankijken en doorvoelen en accepteren. Dan...kan er namelijk heling ontstaan en dan ervaar je wat zelfliefde is!


Neem gerust contact met mij op als je meer informatie wilt. We hebben elkaar nodig om te kunnen ervaren en te voelen. Om bewust te worden! Ik ben graag die spiegel voor jou, omdat ik goed aanvoel bij mezelf en daardoor ook bij anderen wie het ego is en wanneer het hogere zelf aanwezig is.


Heel veel liefs

Pries

b5bb0e51-5c5c-4dc4-a807-9909dae2cc26.JPG

Wat leuk dat je mijn blog leest! 

Mijn zielsmissie: Ik, Pries, leef mijn leven vanuit authenticiteit. Met mijn spontaniteit, humor, geduld en gevoel verbind ik mezelf met anderen en inspireer ik anderen om vanuit hun authenticiteit te leven.

Blijf op de hoogte van mijn blogs! 

Thanks for submitting!

bottom of page